Travelife Magazine | Les Moles

4/2/2021

Les Moles  : Travelife Magazine

TRAVELIFE: LES MOLES

La revista Travelife es troba entre les publicacions líders en viatges de luxe i estil de vida en el sud-est asiàtic amb una àmplia distribució regional; un dels mitjans de viatges més llegits a Àsia Pacífic. En aquesta revista podem trobar informació de primera mà sobre itineraris únics, hotels de luxe, aerolínies de classe mundial, elegants restaurants i els millors ressorts i spa del món.

Fa un temps vam tenir una de les seves reporteres dinant al nostre restaurant. Avui estem especialment contents amb l’article sobre el nostre restaurant que han inclòs en la seva revista i que us deixem traduït a continuació:

"Avui ens desviem del nostre camí per dinar, quatre hores d’anar i quatre de tornar", va dir el meu amic Adrian un matí.

“He reservat a un dels meus restaurants preferits a Catalunya i jo crec que estaràs d’acord en que el viatge valdrà la pena."

Mai ningú pot defugir del bon menjar; he viatjat per tot el món buscant bons àpats. Vam estar molta estona conduint, esperant impacientment una altra meravellosa experiència gastronòmica a Espanya.

"Quantes estrelles Michelin té aquest restaurant?" vaig preguntar-li, esperant francament un nombre plural per justificar els nostres esforços. Conduïa bastant ràpid per l’autopista, de manera que, sense mirar-me, em va dir simplement: “Només una, però estic segur que després estaràs d’acord amb mi que mereix tres estrelles”.

UN RESTAURANT INFRAVALORAT

Un establiment d’una estrella Michelin és gairebé automàticament un excel·lent restaurant. No obstant això, en aquest món competitiu, els rànquings són importants; i el cas és que mai havia fet un viatge tan llarg com aquest per un restaurant amb una estrella, ja que, per sort, el meu gust és molt refinat i la meva targeta de crèdit m’ho permet.

No obstant això, vaig seguir els seus plans. Quina decisió tan afortunada... El dinar al modest restaurant Les Moles és un dels àpats més deliciosos que he tingut el plaer de degustar en aquest país ple de fantàstics restaurants.

LES APARÈNCES NO ENGANYEN

Les Moles es troba a una antiga pedrera de pedra, just a les afores del poble industrial d’Ulldecona, que està aproximadament a una hora en cotxe de València. És un restaurant de gestió familiar amb un servei elegant però senzill i un ambient informal: penseu en cadires de fusta, parets de pedra antigues i decoració rústica.

Ja hi havia clients que es trobaven a mitant del seu àpat, una noia amb els cabells punk rock però amb un delicat vestit d’encaix celebrava el seu aniversari, amb flors i un pastís.

Vam entrar. Com era hivern,  semblava que els comensals de la taula del costat acabaven de baixar de les pistes d’Aragó sense haver-se molestat a canviar-se, parcs d’esquí i tot.

Mentrestant, vam aconseguir la taula de la cantonada, que oferia una vista completa de tot el que passava al menjador i ens vam asseure  per degustar un àpat que va ser tan llarg com el trajecte que havíem fet per arribar-hi. Però, com havia dit Adrian des del primer moment, el viatge havia valgut la pena.

Cada plat era la combinació perfecta de gust i presentació exquisita, a més d’inspiració i creativitat. En la carrera per les estrelles Michelin, molts restaurants injecten molt més que una dosi saludable d’imaginació als seus plats perquè el comensal senti que està menjant una obra d’art o una instal·lació en 3D; i de vegades, en aquests casos, el gust només esdevé una reflexió posterior.

EL GRAN SECRET

Tot i això, no és el cas de Les Moles, on el xef Jeroni Castell cuina des del 1992, utilitzant productes locals d’una manera innovadora. Vam gaudir d’obres d’art, però cadascuna era simplement increïble. En total, va ser una deliciosa festa que va merèixer definitivament les vuit hores de viatge fins al cel gastronòmic.

"Tornaria a fer això", li vaig dir a l’Adrià. “El menjar és excel·lent. Quina llàstima que sigui un restaurant tan infravalorat; estic d’acord amb tu completament. Les Moles hauria de tenir tres estrelles"

“Sí, lamentablement per al xef però afortunadament per a nosaltres", va respondre l’Adrià. "Els coneixedors podem reservar taula sense haver d’esperar 15 mesos i podem dinar increïblement a bon preu."

I ara, estimat lector, formeu part d’aquest cercle gastronòmic. "

Mil gràcies per aquestes paraules que ens donen l’empenta per seguir amb més ganes que mai!